• In English
  • Звіт про проведену роботу Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області за 2017 рік
    , опубліковано 13 Березня 2018 року о 15:15

    З метою подолання негативних тенденцій на споживчому ринку Чернівецької області та посилення захисту прав споживачів в 2017 році Управлінням захисту споживачів Держпродспоживслужби в Чернівецькій області (надалі – Управління) проводилась робота по здійсненню державного контролю за якістю і безпекою продукції, усіх видів робіт і послуг на відповідність вимогам законодавства про захист прав споживачів, реклами та норм законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції. Також робота Управління була спрямована на забезпечення своєчасного виконання завдань та доручень Держпродспоживслужби щодо основних напрямів діяльності.

    Протягом 2017 року відділом контролю у сфері торгівлі , робіт та послуг здійснено 68 перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів (54 планових та 14 позапланових), з яких у 54 виявлено порушення.

    Під час проведення перевірок досліджено продукції (товарів, робіт та послуг) на суму 3522,6 тис.грн.

    Упереджено придбання і використання споживачами неякісних непродовольчих товарів на суму 1167,9 тис. грн.

    Типові порушення, виявленні під час перевірок:

    • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця;
    • виготовлення або реалізація продукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів стосовно безпеки для життя, здоров’я та майна споживачів і навколишнього природного середовища;
    • порушення правил торгівлі та умов договору;
    • відмова споживачам в реалізації їх прав при придбанні продукції неналежної якості.

    Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри людей до влади, робота Управління в 2017 році була спрямована на забезпечення, кваліфікованого, неупередженого об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян.

    Так, за звітній період з питань захисту прав споживачів до Управління надійшло 766 заяв, скарг, пропозицій з питань захисту прав споживачів. Із них: 48 – письмових звернень, на особистому прийомі – 681, з урядової «гарячої» лінії – 27. Розглянутих – 700, що становить 92,7%.

    Основна частина скарг споживачів стосувалась якості товарів іноземного виробництва, товарів складно-побутової техніки, взуття, телефонів, неякісного надання побутових та житлово-комунальних послуг, придбання товарів в інтернет-магазинах, порушень умов договору, неналежного рівня обслуговування, відмови у проведенні гарантійних ремонтів тощо.

    Усі звернення, які надійшли до Управління, розглянуті в межах чинного законодавства та про результати їх розгляду повідомлено заявників. Опрацювання та розгляд звернень здійснювались своєчасно, без порушень.

    Управління захисту споживачів наділене також повноваженнями у сфері ринкового нагляду, який є досить ефективним і досить потужним напрямком.

    Він дозволяє захистити споживача ще до порушення його прав, оскільки в його основу закладено принцип спостереження за ринком та аналіз звернень громадян. Це дає можливість оцінювати ризики, які існують та, у разі виявлення небезпечної продукції вилучити її з обігу, тим самим захищаючи нашого споживача.

    Протягом зазначеного періоду з питань дотримання законодавства про державний ринковий нагляд спеціалістами Управління проведено 40 планових та 13 позапланових перевірок характеристик продукції, в ході яких виявлено 148 порушень встановлених вимог технічних регламентів.

    Основні види порушень, виявленні при перевірках:

    • не нанесено знак відповідності на продукцію;
    • неналежно нанесено знак відповідності;
    • інструкція надана з порушенням законодавства про мову,
    • відсутнє найменування виробника (законного представника) та його місцезнаходження;
    • декларація про відповідність не супроводжує продукцію;
    • відсутні енергетичні етикетки;
    • відсутня інформація про безпечність продукції, тощо.

    За результатом проведених перевірок:

    – надіслано 31 оперативне сповіщення про продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам та загальним вимогам щодо безпечності.

    – застосовано 179 обмежувальних (корегувальних) заходів, а саме: приведення продукції у відповідність встановленим вимогам; усунення формальної невідповідності та тимчасової заборони надання продукції на ринку; заборона надання продукції на ринку України.

    За встановленні порушення до суб’єктів господарювання винесено 24 постанови про застосування штрафних санкцій на загальну суму 209,1 тис. грн., з яких 69,0 тис. грн. сплачено до Держбюджету.

    Окрім цього, під час проведення планових перевірок характеристик продукції Управлінням для проведення лабораторних досліджень було відібрано 63 одиниць продукції загальною вартістю 80098,0 грн., з яких 10 не відповідали встановленим вимогам.

    2017 рік для Управління був також насиченим на організаційні і реорганізаційні події. Зокрема, у складі Управління виокремлено два сектора – сектор контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю та сектор метрологічного нагляду.

    Щодо дотримання вимог законодавства про рекламу Управлінням протягом 2017 року досліджено 631 рекламоносій, в тому числі: у сфері зовнішньої реклами – 436, у сфері внутрішньої реклами – 35, на телебаченні та радіо – 25, в друкованих ЗМІ – 97, на транспорті – 38.

    Під час моніторингу рекламоносіїв виявлено 81 порушення законодавства про рекламу (у сфері зовнішньої реклами – 71, в друкованих ЗМІ – 2, реклама на транспорті – 8), в тому числі по окремих видах продукції: реклама лікарських засобів – 32, реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв – 5, реклама зброї – 1.

    Типовими порушеннями, які встановлені в ході здійснення контролю, є наступні:

    –    відсутність обов’язкового текстового попередження «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я»;

    –  розміщення зображення особи, зовнішній вигляд якої імітує зовнішній вигляд лікаря;

    –   відсутність дати початку та закінчення знижки цін (акції);

    – розміщення державних символів України та інших держав (що заборонено);- розміщення рекламу, яка не забезпечує безперешкодний огляд з салону тролейбусів;- розміщення зовнішньої реклами без дозволу органів місцевого самоврядування.За встановлені порушення суб’єктам господарювання надано 61 припис про усунення порушень законодавства про рекламу та накладено 23,8 тис.грн., штрафних санкцій, з яких 13,8 тис.грн. вже сплачено.

    Крім наведених результатів минулий 2017 рік дав змогу нашим фахівцям, в особливості новостворених секторів, набути певного досвіду, який без сумніву буде ними використаний в подальшому для більш плідної та результативної робити в майбутньому. В подальшому, робота Управління році буде спрямована на подальше забезпечення і зміцнення державного контролю за станом споживчого ринку, якістю і безпечністю продукції, дотримання суб’єктами господарювання правил торгівлі й послуг та недопущення порушень прав споживачів, що є важливим чинником соціальної стабільності в регіоні та відновлення довіри до контролюючих органів.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій