• In English
  • Як не потрапити в халепу при придбанні товарів в інтернет-магазинах
    , опубліковано 16 Квітня 2020 року о 10:10

    На Буковині нині у звичному режимі працюють лише аптеки, продуктові магазини, банківські установи, а також окремі агропромислові ринки (з обмеженнями). Відрадно, що більшість краян з розумінням поставилися до запровадження карантинних протиепідемічних заходів.

    У зв’язку з закриттям непродовольчих підприємств, більшість споживачів здійснюють покупки онлайн, користуючись послугами інтернет-магазинів.

    Аналіз звернень громадян, які надійшли до управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, свідчить про те, що громадяни, купуючи товар в інтернет-магазині, часто не можуть реалізувати свої права, передбачені статтею 13 Закону України “Про захист прав споживачів”, через відсутність можливості встановити найменування продавця та його юридичну адресу. А це, своєю чергою, унеможливлює проведення перевірок з боку Держпродспоживслужби за скаргами споживачів. Адже відомство не має повноважень на проведення розшукових дій. На сайті інтернет-магазину вказані лише електронна пошта та номер мобільного телефону, що фактично робить споживача безправним у випадку придбання неякісного товару.

    Варто також розуміти, що адреси, які вказані в накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, – це зазвичай місця розміщення поштових відділень, котрі надають послуги доставки відправлення, або ж домашня адреса продавця.

    При виборі товару онлайн споживач не має можливості безпосередньо ознайомитися з ним, а орієнтується тільки на його зображення і текстовий або словесний опис. Користуючись таким становищем, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісну, фальсифіковану або контрабандну продукцію, або взагалі після отримання коштів можуть не надіслати замовлення. Крім того, є вірогідність, що клієнту відправлять не той товар, який він замовляв; або ж надішлють такий, технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті.

    Тому, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті даних, передбачених статтею 13 Закону України “Про захист прав споживачів”, котрий визначає обсяг обов’язкової інформації для покупця до моменту замовлення товару. Перед купівлею продукції онлайн варто звернути увагу на наявність на сайті таких відомостей:

    – найменування продавця, його юридична адреса, порядок прийняття претензій;

    – основні характеристики продукції;

    – ціну, включно з платою за доставку, та умови оплати;

    – гарантійні зобов’язання;

    – інші умови поставки;

    – порядок розірвання договору.

    Таким чином, як що вас влаштовує товар, слід укласти в обов’язковому порядку договір купівлі-продажу з суб’єктом господарювання з зазначенням у ньому наведеної вище інформації. І не забудьте при купівлі товару отримати товарний чек. Крім того, поцікавтеся відгуками на сайті про інтернет-магазин.

    У разі відмови суб’єктом господарювання надавати необхідну інформацію про товари, укладати договір купівлі-продажу, надавати товарний чек, варто взагалі відмовитися від покупки в цьому магазині.

    Шановні споживачі, якщо ваші права порушені, то можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області – в період дії загального карантину це можна зробити через засоби електронного зв’язку: на електронні скриньки bucvem@i.ua, info@consumer-cv.gov.ua та письмово поштою на адресу: вул. Сторожинецька, 115, м. Чернівці.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій