• In English
  • Як захистити свої права в разі неналежного надання житлово-комунальних послуг
    , опубліковано 24 Червня 2020 року о 22:22

    До управління захисту споживачів Держпродспоживслужби в Чернівецькій області досить часто звертаються споживачі щодо порушення їхніх прав при наданні житлово-комунальних послуг. Що необхідно знати, щоб захистити свої права, керуючись нормами законодавства? У статті 12 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” від 09.11.2017 №2189 зазначено, що їх надають виключно на договірних засадах. Угоди про надання житлово-комунальних послуг укладають відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України.

    Стаття 7 вказаного закону передбачає, що споживач зобов’язаний укладати договір на надання житлово-комунальних послуг із їх виконавцем, оскільки це саме той документ, на підставі якого можна пред’являти претензії за ненадані або за неякісно надані послуги, а також вимагати перерахунку та відшкодування збитків.

    Виконавець, відповідно до ст. 8 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, повинен своєчасно реагувати на виклики споживачів, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) споживачів у зв’язку з порушенням порядку надання таких послуг.

    Таким чином, у разі порушення умов договору та неналежного надання житлово-комунальних  послуг споживач може письмово звернутись до їх виконавця. Законодавство передбачає складання актів-претензій встановленої форми.

    Такий документ складають споживач і представник виконавця та скріплюється їхніми підписами. В акті-претензії мають бути зазначені строки, види, показники порушень, тощо. Якщо представник виконавця не прибув у погоджений умовами договору строк або необґрунтовано відмовився підписувати акт-претензію, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Цей документ реєструють уповноважені особи виконавця в журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов’язаний розглянути його та повідомити протягом п’яти робочих днів споживача про задоволення претензії або ж про відмову, вказавши обґрунтування її причини. У разі ненадання протягом визначеного строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.

    У такому випадку за захистом своїх прав та інтересів споживач може звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, а в період дії загального карантину – через засоби електронного зв’язку: bucvem@i.ua, info@consumer-cv.gov.ua та письмово поштою за адресою: вул. Сторожинецька, 115, м. Чернівці.

    Зразок акту-претензії споживача до виконавця житлово-комунальних послуг.

     

     

    АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ

     

    ____________________________________

    (найменування населеного пункту)

    ____ ____________ 20 __ р.

     

    Згідно з договором  про надання послуг з ___________________________________________________________________

    ___________________________________________________________________

    споживач __________________________________________________________________

    (найменування юридичної особи/прізвище, ім’я та по батькові
    фізичної особи споживача)

    висловлює претензії до  ____________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________

    (найменування суб’єкта господарювання – виконавця)

    щодо якості та/або кількості надання послуг з ____________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________,

    зокрема, стосовно ___________________________________________________________
    (інформація про ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг)

    ____________________________________________________________________

    у період з ___ __________________ 20 __ р.                  по ___ _______________ 20 __ р.

    За результатами перевірки встановлено, що ____________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________

    Додатково: ____________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________

    Вирішили: ____________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________

    Цей акт-претензію склали:

    виконавець комунальних послуг/управитель багатоквартирного будинку Споживач
    ___________________________________

    (найменування посади,

    ______________________________

    (найменування юридичної особи/

    ___________________________________

    прізвище, ім’я та по батькові)

    ______________________________

    прізвище, ім’я та по батькові)

    ___________________________________

    (місцезнаходження)

    ___________________________________

    ___________________________________

    ______________________________

    (місцезнаходження або місце проживання)

     

    ______________________________

    номер телефону _________________________ номер телефону ____________________
    _______________

    (підпис)

    _______________

    (підпис)

    У разі неприбуття виконавця в установлений зазначеним договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії цей документ вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

     

    споживач _______________________________

    _______________________________,

    (прізвище, ім’я та по батькові)

    що проживає за адресою
    _______________________________

    _______________

    (підпис)

    споживач ______________________________

    ______________________________,

    (прізвище, ім’я та по батькові)

    що проживає за адресою
    ______________________________

    _______________

    (підпис)

     

     

     

    Call Now Button
    Будь в курсі подій