Перейти до основної сторінки
До управління захисту споживачів Держпродспоживслужби в Чернівецькій області досить часто звертаються споживачі щодо порушення їхніх прав при наданні житлово-комунальних послуг. Що необхідно знати, щоб захистити свої права, керуючись нормами законодавства? У статті 12 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” від 09.11.2017 №2189 зазначено, що їх надають виключно на договірних засадах. Угоди про надання житлово-комунальних послуг укладають відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Стаття 7 вказаного закону передбачає, що споживач зобов’язаний укладати договір на надання житлово-комунальних послуг із їх виконавцем, оскільки це саме той документ, на підставі якого можна пред’являти претензії за ненадані або за неякісно надані послуги, а також вимагати перерахунку та відшкодування збитків.
Виконавець, відповідно до ст. 8 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, повинен своєчасно реагувати на виклики споживачів, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) споживачів у зв’язку з порушенням порядку надання таких послуг.
Таким чином, у разі порушення умов договору та неналежного надання житлово-комунальних послуг споживач може письмово звернутись до їх виконавця. Законодавство передбачає складання актів-претензій встановленої форми.
Такий документ складають споживач і представник виконавця та скріплюється їхніми підписами. В акті-претензії мають бути зазначені строки, види, показники порушень, тощо. Якщо представник виконавця не прибув у погоджений умовами договору строк або необґрунтовано відмовився підписувати акт-претензію, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Цей документ реєструють уповноважені особи виконавця в журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов’язаний розглянути його та повідомити протягом п’яти робочих днів споживача про задоволення претензії або ж про відмову, вказавши обґрунтування її причини. У разі ненадання протягом визначеного строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.
У такому випадку за захистом своїх прав та інтересів споживач може звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, а в період дії загального карантину – через засоби електронного зв’язку: [email protected], [email protected] та письмово поштою за адресою: вул. Сторожинецька, 115, м. Чернівці.
Зразок акту-претензії споживача до виконавця житлово-комунальних послуг.
АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ
(найменування населеного пункту)
Згідно з договором про надання послуг з ___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
споживач __________________________________________________________________
(найменування юридичної особи/прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи споживача)
висловлює претензії до ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
(найменування суб’єкта господарювання – виконавця)
щодо якості та/або кількості надання послуг з ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________,
зокрема, стосовно ___________________________________________________________ (інформація про ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг)
у період з ___ __________________ 20 __ р. по ___ _______________ 20 __ р.
За результатами перевірки встановлено, що ____________________________________________________________________
Додатково: ____________________________________________________________________
Вирішили: ____________________________________________________________________
Цей акт-претензію склали:
(найменування посади,
(найменування юридичної особи/
прізвище, ім’я та по батькові)
(місцезнаходження)
___________________________________
(місцезнаходження або місце проживання)
______________________________
(підпис)
У разі неприбуття виконавця в установлений зазначеним договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії цей документ вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
_______________________________,
(прізвище, ім’я та по батькові)
що проживає за адресою _______________________________
_______________
______________________________,
що проживає за адресою ______________________________
Попередня
Наступна