Перейти до основної сторінки
Суб’єктам господарювання, які надають перукарські
та косметологічні послуги населенню
Санітарно-протиепідемічний режим та вимоги до проведення перукар-ських робіт і правила особистої гігієни персоналу перукарень регламентуються ДСПіНом 2.2.2.022-99 «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів».
Основні вимоги до організації, влаштування та обладнання робочих місць наступні: робочі зали обладнуються робочими місцями, що складаються з стінного дзеркала з полицею, тумбочки (візка) для інструментарію, перукарського крісла з регульованою висотою і підставкою для ніг.
Відстань між кріслами (по осі) не менше 1,8 м, від крайнього крісла до
стіни не менше 0,7 м, а при розташуванні робочих місць паралельними рядами відстань між ними приймається не менше трьох метрів.
Робоче місце для манікюру обладнується спеціальним манікюрним столом висотою від підлоги не менше 0,7 м. Поверхня стола повинна бути зроблена з вологостійкого матеріалу, що витримує багаторазову дезінфекцію.
Поблизу від стола для манікюра обладнується раковина для миття рук і інст-рументарію.
Косметологічний кабінет обладнується косметологічним кріслом, столиком (візком) для інструментарію, стільцем, що обертається, тумбою для косметологічних препаратів, умивальною раковиною, настінним дзеркалом, фізіотерапевтичним обладнанням, стелажами для чистої білизни, приладами для проведення дезінфекції та стерилізації.
На робочих місцях в манікюрних і педикюрних кабінетах слід передбачити комбіноване освітлення. Як місцеве джерело світла слід використовувати лампи розжарювання, галогенні лампи в колбі з молочного скла, що не викликають вираженого засліплюючого ефекту. Також можуть застосовуватись освітлювачі місцевого освітлення на гнучких кронштейнах.
Санітарними правилами визначені вимоги до проведення перукар–ських робіт та правила особистої гігієни персоналу перукарень, а саме:
використання стерилізаторів, працюючих за методом ультрафіолетової, термічної, ультразвукової або комбінованої стерилізації, а також засобів, призначених для стерилізації інструментарію;
– для дезінфекції приміщень і інструментарію дозволяється використання дезінфекційних засобів, зареєстровані в МОЗ України;
– приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підля-гають щоденному ретельному вологому прибиранню з застосуванням дезінфектантів;
– протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць і т.ін.), а раз в місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції і загального прибирання всіх приміщень;
– зістрижене волосся збирається совками та складається в паперові (або з полімерних матеріалів) пакети місткістю не менше 5 літрів;
– інструменти після кожного використання підлягають обов’язковому
знезаражуванню дезінфектантами і наступній стерилізації. Для цього:
а) ножиці після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати, промивати проточною водою та стерилізувати;
б) інструменти і предмети з пластичних мас щітки, гребені після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати і стерилізувати;
в) інструменти для манікюру після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати, промивати проточною водою та стерилізувати;
г) електричні машинки після використання ріжучу частину необхідно
дезінфікувати, механічно очищати та стерилізувати, корпус протирати дезрозчином;
д) затискачі і бігуді після використання обробляються дезрозчином, механічно очищаються, миються теплою водою після кожного клієнта;
е) змінні насадки для обладнання в косметологічних і педикюрних кабінетах після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати та стерилізувати;
ж) інструментарій для нанесення гриму, макіяжу після кожного клієнта необхідно дезінфікувати, механічно очищати і стерилізувати;
з) кушетки для масажу перед обслуговуванням наступного клієнта повинні накриватися чистим простирадлом, що не використовувалося;
і) інструментарій для виконання татуажу та перманентного макіяжу, які повинні проводитися лише в косметологічних кабінетах, після використання необхідно дезінфікувати, промивати проточною водою, механічно очищати і стерилізувати.
Всі препарати, що використовуються в перукарні (для забарвлення волоссята ін.), повинні мати сертифікат відповідності та позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Перед проведенням хімічної завивки і забарвленням волосся майстер
зобов’язаний з’ясувати у клієнта наявність алергічних реакцій на хімічні препарати. У тому випадку, якщо вони у нього відмічалися раніше, а також, якщо клієнту виконують такі процедури вперше, майстер зобов’язаний зробити клієнту біологічну пробу на чутливість, змастивши невелику ділянку шкіри за вухом або на ліктьовому згині хімічним розчином. Виникнення почервоніння за 5-10 хвилин вказує на те, що проводити завивку або забарвлення волосся цією речовиною даному клієнту неможливо.
Також, весь інструментарій, що використовується при проведенні хімічної завивки та забарвлення, повинен зберігатися в чистому сухому виді у спеціально відведеному місці чи у підсобному приміщенні.
Вилучення відстриженого волосся з шиї та обличчя клієнта виконуєть-ся одноразовими ватними тампонами, щіткою або пензлем. Пензлі, щітки необхідно дезінфікувати, очищати механічно та стерилізувати.
При підозрі на інфекційні шкіряні захворювання у відвідувачів із зміною шкіряного покрову (висипання, плями, злущування та ін.), нігтів, волосся майстер має право обслуговувати клієнта після подання документа з відповідної лікувальної медичної установи щодо незаразності захворювання.
Під час обслуговування клієнт повинен бути укритий чистим пеньюаром. Місце стикання пеньюара з тілом клієнта (шия) закривається одноразовим комірцем чи серветкою. Допускається використання однора-зових пеньюарів.
Перукарня (салон) повинна мати запас білизни в кількості, достатній для забезпечення безперервної роботи та індивідуального використання. Пра-цівники повинні мати змінний або одноразовий одяг для роботи (фартухи, халати та ін.).
Для працівників перукарень, чия робота пов’язана з несприятливими умовами праці, обов’язковими є попередні перед прийняттям на роботу та періодичні медичні огляди. Дані результатів медоглядів заносяться в особові медичні книжки. Обсяги та терміни медоглядів визначені діючими директивними документами Міністерства охорони здоров’я України.
Попередня
Наступна