Перейти до основної сторінки
На виконання Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 983-р, спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області 18 липня 2019 року для суб’єктів господарювання ТОВ «Формаркет» м. Чернівці проведено «круглий стіл».
Учасниками «круглого столу» обговорювались важливі питання, які виникають при реалізації непродовольчих товарів.
Особливу зацікавленість суб’єктів господарювання визвали питання щодо дотримання правил торговельного обслуговування при реалізації непродовольчих товарів, зокрема зобов’язання, передбачені при розрахунках за товари. Так, розрахунки за продані товари можуть здійснюватися готівкою або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) відповідно до законодавства. Причому, суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) відповідно до законодавства. Разом з товаром споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який засвідчує факт купівлі товару. У разі відсутності монет дрібних номіналів для видачі здачі продавець, зобов’язані здійснити у розрахунковому документі заокруглення загальних сум розрахунків. Правильність розрахунку споживач перевіряє на місці придбання товару.
Продавці за проданий товар зобов’язані приймати без обмежень банкноти і монети усіх номіналів, які випускає в обіг Національний банк (у тому числі розмінні, обігові монети, пам’ятні та зношені банкноти і монети), що є платіжними засобами і не викликають сумніву в їх справжності та платіжності, за номінальною вартістю, а також забезпечувати наявність банкнот і монет для видачі здачі.
В ході круглого столу спеціалістами Головного управління наводились приклади порушень, з якими вони зустрічаються під час проведення перевірок, обговорювали шляхи недопущення таких порушень в подальшому.
З метою підвищення рівня торгівельного обслуговування та попередження правопорушень законодавства про захист прав споживачів адміністрацією ТОВ «Формаркет» було запропоновано і в подальшому проводити такі «круглі столи».
Попередня
Наступна