Перейти до основної сторінки
Дія закону поширюється абсолютно на всіх, хто пов’язаний із харчовою сферою, – і на виробників, і на продавців. Головний принцип: усе, що написано на етикетці, має відповідати дійсності.
З 6 серпня починає діяти Закон “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”. Він прописує чіткі та зрозумілі правила, які дозволяють нам отримати вичерпну інформацію про харчові продукти, і таким чином подбати про своє здоров’я і захистити права.
Зокрема, закон забороняє використовувати відомості, які можуть ввести споживача в оману. Вказана заборона поширюється також на рекламування та представлення харчових продуктів.
Документ також встановлює вимоги щодо розбірливості інформації, це стосується: розміру шрифту, який застосовують при характеристиці продукції; інформування споживача про те, чи піддавався продукт заморожуванню й розморожуванню, а також запровадження однакових вимог до надання відомостей про харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційним способом (зокрема з застосуванням засобів дистанційного зв’язку), та продукції, яку реалізують у магазині.
Особливо важливим у цьому законі є пункт про перелік інгредієнтів: мають бути вказані всі компоненти, які є у складі продукту, зокрема різноманітні добавки, ГМО та глютен. Якщо виробник щось приховав – це порушення законодавства.
Інформація на товарі не повинна приписувати будь-яким харчовим продуктам, крім природних мінеральних вод та продукції для спеціальних медичних цілей, властивостей, що сприяють запобіганню чи лікуванню захворювань.
За наявності у продукції генетично модифікованих організмів, якщо їх частка перевищує 0,9 відсотка в будь-якому інгредієнті продукту, його маркування повинно включати позначку “з ГМО”.
Крім того, документ передбачає інформування споживача про алергени, продукцію, продаж якої здійснюється дистанційно, про використання у харчовому продукті рафінованої олії або жирів рослинного походження, зокрема пальмової олії.
Закон передбачає, що у разі використання в ковбасах і сосисках неїстівних оболонок надання інформації про це є обов’язковим.
Для операторів ринку харчових продуктів, котрі порушать вказані вище вимоги, передбачена відповідальність. Так, надання неточної, неправдивої інформації про продукт, зміна відомостей про нього тягне за собою штраф: для юридичних осіб у розмірі 15 мінімальних заробітних плат (62,6 тис. грн); для фізичних осіб-підприємців – 10 мінімальних зарплат (41,7 тис. грн). За введення споживачів в оману щодо речовин і харчових продуктів, які викликають алергічні реакції, стягнення становитиме 30 мінімальних зарплат для юросіб (125,2 тис. грн) і 20 мінімалок (83,5 тис. грн) – для фізосіб.
Разом із тим реалізація продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це не створює загрози для життя, здоров’я людини або тварини, каратиметься штрафом у розмірі 5 мінімальних зарплат для юридичних осіб і 3 мінімалок – для фізосіб.
Обов’язкова інформація про харчові продукти має бути розміщена на видному місці, повинна бути чіткою і розбірливою і надаватись державною мовою.
Цей закон має на меті приведення українського законодавства у відповідність до Положення Регламенту Євросоюзу №1169 від 25 жовтня 2011 року щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.
Детальніше з вимогами Закону “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів” можна ознайомитися тут
Попередня
Наступна