Перейти до основної сторінки
Споживач має право замінити або повернути товар, якщо покупка виявилася невдалою. Якщо хочете придбати річ, яка дорого коштує, наприклад, побутову техніку, то краще це зробити у фірмовому спеціалізованому магазині. Перед оплатою з’ясуйте:
– ціну й умови придбання товару;
– гарантійне зобов’язання виробника;
– правила й умови ефективного та безпечного використання виробу;
– термін служби (придатності) товару і відомості про необхідні дії споживача по його закінчення, а також можливі наслідки при невиконанні вказаних дій;
– адресу виробника (продавця) і підприємств, які уповноважені ним приймати претензії від споживача та виконувати ремонт, а також технічне обслуговування.
При купівлі непродовольчого товару належної якості, який не підійшов покупцеві за формою, габаритами, фасоном, кольором або він не може використати його за призначенням з інших причин, він має право обміняти виріб на аналогічний у продавця, в якого його придбав, протягом 14 днів (без урахування дня купівлі), якщо не передбачено тривалішого строку.
Однак таке право залежить від певних умов.
2) Обміну підлягають лише вироби, які не були у вжитку, якщо збережені їхні товарний вигляд та споживчі властивості, а також пломби, ярлики та виданий при покупці товарний чи касовий чек.
3) Існують обмеження щодо строку – якщо день придбання товару не збігається з датою передачі його споживачу, 14-денний строк обчислюється з наступного дня після того, як клієнт його отримав (до прикладу, при доставці). Якщо виріб потребує спеціальної установки чи підключення, 14-денний строк починається з наступного дня після здійснення таких процедур.
4) Не всі види товарів належної якості підлягають обміну. З продовольчих це: лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни. З непродовольчих:
– фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір;
– корсетні товари;
– парфумерно-косметичні засоби;
– пір’яно-пухові вироби;
– м’які та гумові надувні дитячі іграшки;
– зубні щітки;
– мундштуки;
– апарати та креми/лосьйони для гоління;
– гребінці та щітки масажні;
– сурдини (для духових музичних інструментів);
– скрипічні підборіддя;
– рукавички;
– тканини;
– тюлегардинні й мереживні полотна;
– килимові вироби метражні;
– білизна натільна та постільна;
– панчішно-шкарпеткові вироби;
– товари в аерозольній упаковці;
– друковані видання;
– лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція
– пиломатеріали погонні (плінтус, лиштва);
– матеріали (деревоволокнисті та деревостружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником);
– аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування з записом;
– вироби з натурального та штучного волосся (перуки);
– товари для немовлят (пелюшки, пипки, пляшечки для годування тощо);
– інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо);
– ювелірні вироби з коштовних металів, дорогоцінного (зокрема органогенного утворення) та напівдорогоцінного каміння.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, покупець має право або придбати щось інше з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад витрачену на придбання виробу суму, чи обміняти покупку на такий самий продукт як тільки він надійде в продаж.
У день доставки такого виробу продавець зобов’язаний повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. При розірванні договору купівлі-продажу з клієнтом здійснюють розрахунки на основі вартості продукту на момент його придбання. Кошти, сплачені за товар, повертають споживачеві у день анулювання угоди, а в разі неможливості компенсації саме в цей день – в інший строк, за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом тижня. Якщо в результаті очікування покупець втратить інтерес до придбання виробу, він має право розірвати угоду та вимагати повернення витраченої на нього суми.
Попередня
Наступна