• In English
  • Що потрібно знати споживачу при придбанні взуття.
    , опубліковано 10 Грудня 2019 року о 10:10

    Споживачі повинні знати, що гарантійний термін експлуатації встановлюється на все взуття, незалежно від того, з якого матеріалу воно виготовлене. Суть гарантії у тому, що виробник (продавець) зобов’язується безоплатно відремонтувати, замінити відповідний товар чи повернути гроші споживачу.

    Згідно зі статтею 7 Закону України “Про захист прав споживачів” гарантійний термін зазначається в гарантійному талоні або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

    Взуття – товар сезонний, тому гарантійний термін на нього обчислюється з дня продажу через роздрібну мережу або – в разі придбання його не в сезон – із початку настання відповідного сезону.

    Відповідно до постанови Кабінету міністрів України “Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів ” гарантійні терміни для взуття відповідного сезону обчислюються:

    • для взуття зимового асортименту – з 15 листопада по 15 березня;
    • весняно-осіннього – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
    • літнього – з 15 травня по 15 вересня.

    Це означає, що якщо споживач придбав літнє взуття зимою, то відлік його гарантійного терміну експлуатації починається з 15 травня, якщо влітку придбали зимове взуття – з 15 листопада.

    Гарантійний термін експлуатації взуття становить від 30 до 60 днів, і встановлює його виробник в залежності від виду взуття, сировини, з якої він виготовлене тощо.

    Як діяти споживачу, якщо взуття порвалося (вийшло з ладу) при гарантійному терміні експлуатації?

    Відповідно до статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” в разі, якщо було придбано неякісне взуття або в процесі експлуатації встановлено дефекти будь-якого роду, споживач має право вимагати одного з наступних способів відновлення своїх прав:

    • пропорційного зменшення ціни;
    • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
    • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    Слід зазначити, що при експлуатації взуття, може виникнути істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    • він взагалі не може бути усунутий;
    • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
    • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
    • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника) товару.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо взуття, гарантійний строк на яке не закінчився.

    Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    За наявності взуття вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

    У разі відсутності взуття вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред’явити продавцю, виробнику інші вимоги, передбачені законодавством.

    Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної моделі належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

    Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої моделі належної якості, перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни, провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі.

    При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі.

    Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття, вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

    Важливе застереження: при придбанні товару не забувайте про розрахунковий документ. Продавець зобов’язаний вам його видати. Адже “чек” із позначкою про назву суб’єкта господарювання, його місце знаходження та про дату продажу, назву товару і його вартість засвідчує факт купівлі товару.

    Гарантійне обслуговування не надається при недотриманні умов експлуатації та зберігання товару споживачем.

    В разі виникнення недоліків у взутті при гарантійному терміні експлуатації споживачу необхідно письмово звернутися до продавця (виробника). Заява складається в 2 –х екземплярах. На одному екземплярі заяви,  який залишається у споживача, представник суб’єкта господарювання повинен поставити наступні реквізити: посада, прізвище, підпис та дата прийняття заяви на розгляд. Якщо суб’єкт господарювання не задовольнив вимоги споживача щодо гарантійного обслуговування взуття, споживач має право звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області за адресою: 58004, м. Чернівці, вул. Сторожинецька, 115.

     

     zayava

     

    Call Now Button
    Будь в курсі подій