• In English
  • Як відстояти свої права при купівлі неякісного смартфону: крок за кроком
    , опубліковано 10 Березня 2023 року о 16:16

    📲Сучасні люди не можуть уявити своє життя без смартфонів, які забезпечують їм можливість бути на зв’язку з рідними та близькими, швидко отримувати інформацію та насолоджуватись розвагами. Незважаючи на те, що купівля цього пристрою може бути захоплюючим і приємним досвідом, багатьох споживачів хвилює питання: як діяти, якщо новий гаджет не працює належним чином?

    📍Розповідаємо, які правові можливості є у споживача, щоб мінімізувати неприємні враження від покупки неякісного пристрою.
    🧾Під час придбання смартфону обов’язково разом із товаром отримайте розрахунковий документ, експлуатаційні документи (технічний паспорт чи інший документ, що його замінює) та гарантійний талон.
    🔹️Ці документи дозволять Вам підтвердити факт продажу товару і заявити вимоги, які передбачені ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».
    ➡️Якщо протягом гарантійного строку телефон почав некоректно працювати (до прикладу, з’являються на дисплеї кольорові полоски, не працює динамік тощо) – все це вказує на те, що проявився недолік товару. У такому разі, споживач може вимагати одну з таких речей:
    📌пропорційне зменшення ціни;
    📌безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк;
    📌відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    📜Реалізувати вищезазначені права можна шляхом подачі до продавця письмової претензії.
    🔹️У випадку пред’явлення вимоги про безоплатне усунення недоліків товару, такі дефекти повинні бути усунуті протягом 14 днів або за згодою сторін в інший строк.
    ⚠️Крім того, на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) смартфон аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі.
    ♻️Для цього продавець, виробник зобов’язані мати обмінний фонд.

    ↪️Якщо недолік робить неможливим чи недопустимим використання гаджету і після його усунення проявляється знову, а також містить будь-яку з наступних ознак:
    📌 недолік взагалі не може бути усунутий
    📌 його усунення потребує понад 14 календарних днів
    📌недолік робить пристрій суттєво іншим, ніж передбачено договором – мова йде про істотний недолік (підтверджений за необхідності висновком експертизи)

    📣 Це впливає на коло вимог, що можуть бути пред’явлені споживачем, зокрема:
    📌 щодо розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми
    📌заміна товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника)

    💡Будь-яку з вищезазначених вимог, Ви можете пред’явити на свій вибір продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    📴При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі.

    💰Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів.

    🔄Заміна товару (у випадку його наявності) відбувається негайно, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом 14 днів чи в інший строк за домовленістю сторін. Якщо ж товар відсутній, вимога про заміну смартфону задовольняється протягом 2 місяців.

    ✅Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації), ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. Якщо заміна здійснюється на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі.

    ℹ️Зверніть увагу, що Ваші вимоги споживача не будуть задоволені, якщо буде доведено, що недоліки товару виникли внаслідок порушення Вами правил користування гаджетом або його зберігання.

    📵До того ж, якщо для з’ясування причин виникнення недоліку було проведено експертизу, то після встановлення факту неправильної експлуатації оплата експертизи буде здійснюватись Вашим коштом!

    📳Отже, придбаваючи смартфон ніколи не можна бути впевненим, що він довго служитиме і не виникатиме жодних проблем. Втім, знаючи про свої права у випадку прояву недоліку товару можна швидко та ефективно вирішити проблему без зайвих турбот.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій