• In English
  • Розгляд звернень громадян
    , опубліковано 28 Вересня 2017 року о 16:16

    Одним із основних завдань Управління захисту споживачів є розгляд звернень громадян та надання консультацій споживачам.

    Найбільше звернень споживачів надходить на порушення їх прав при гарантійному обслуговуванні складної побутової техніки, порушення умов договору, при покупці товарів в інтернет-магазинах, при наданні послуг та на обман споживачів.

    Так, в Управління звернувся споживач щодо порушення умов договору підприємцем при виготовленні дверей. При вивченні наданих споживачем документів з’ясувалось, що виготовлена модель дверей не відповідає моделі, зазначеній в договорі. Крім того, фактичні розміри виготовлених дверей не відповідали розмірам дверного прорізу на 5 сантиметрів та на дверях не виконано передбачене договором оздоблення кованими деталями. В договорі не зазначено гарантійний термін експлуатації дверей та термін служби. В процесі розгляду даного звернення та проведення роз’яснювальної роботи з підприємцем-виробником дверей було прийнято рішення на користь споживача та повернення йому коштів в сумі 25, 8 тис. грн.

    При розгляді звернення споживача на незадовільну якість мобільного телефону «Самсунг», який вийшов з ладу протягом гарантійного терміну експлуатації, виявилось що продавцем не виконана письмова вимога споживача щодо проведення незалежної експертизи причин втрати якості товару. На час звернення споживача в Управління телефон уже два рази перебував в гарантійному ремонті з одним і тим самим недоліком. Термін перебування телефону в ремонті становив понад 14 днів. Спеціалісти Управління, проаналізувавши матеріали звернення, дійшли до висновку, що даний недолік телефону являється істотним, а вимоги споживача щодо повернення йому коштів за неякісний телефон являється правомірними. Після проведення роз’яснювальної роботи з продавцем споживачу було повернуто кошти в сумі 3,5 тис,грн.

    Однією із причин наявності скарг є недостатній рівень правової обізнаності норм законодавства як громадян-споживачів, так і суб’єктів господарювання.

    Споживачам бракує знань, необхідних для здійснення правильного вибору продукції (товарів, робіт, послуг) із запропонованих на споживчому ринку, а також для об’єктивної оцінки договорів, які пропонуються иадавачами послуг.

    Тому основна робота Управління прав споживачів спрямована на попередження та профілактику правопорушень, на забезпечення контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства про захист прав споживачів, а також на проведення роз’яснювальної роботи з метою підвищення рівня знань законодавства споживачами та суб’єктами господарювання.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій